mandag den 31. december 2012

Er stadig i live.......

Dette er et frygteligt langt indlæg, så hvis du ikke har lyst til det,
så er det nu du skal klikke videre.... 

Efter en sygdomsramt jul, er der lige plads til at skrive lidt igen.

Ugen op til jul, skrantede jeg med feber, hovedpine, 
ondt i halsen og i ørene, alt i alt influenzasymptomer...
Fredag d. 21. syntes jeg ellers det var blevet bedre, meget bedre.... 
havde jo været på arbejde hele ugen, trods det at jeg var skidtmads....

Lørdag vågner jeg op til det ondeste forkølelsessår i mundvigen.
Nå, men det er der ikke noget nyt i. 
Plejer at få sådan et når jeg skal have ferie.
Måske kroppens måde at sige stop på, 
at man måske skal tænke lidt over hvordan man knokler på, når man er på arbejde.
Skulle måske alligevel have meldt mig syg, for at blive ordentlig frisk.

Lørdag vælger vi at hente yngstedatteren på bostedet, da vi havde set vejrudsigten,
og for at være sikker på at vi kunne få hende hjem.

Godt vi gjorde det, for søndag var det ikke vejr til at køre.
Men min lillebror og svigerinde trodsede vejret, og kom kørende helt fra Herlev.
De kom heldigvis hel frem, uden problemer, det tog blot lidt længere tid.

Det kan man så ikke sige om min mands kollegas svigermor.
Hun blev desværre dræbt i et biluheld søndag ved 14-tiden, p.g.a. vejret.
Ære være hendes minde.
Og mange varme tanker til familien.

Min lillebror og nevø var mere eller mindre syge da de kom.
Men vi klarede lillejuleaften og juleaften, 
med masser af hygge og dejlig mad.
Nevøen og brormand tog en lille lur indimellem,
for at være friske til juleaften.

De tog af sted igen 1. juledag....,
og vi hyggede videre, med film, legetøj, mad, guf o.s.v.
Tror yngstedatteren har hygget sig i år.
Hun har været hjemme fra lørdag til torsdag.
Det er første gang, efter hun er flyttet hjemmefra,
at hun har kunne klare så mange dag hjemme.

Da jeg stod op 2. juledag, var jeg bare sat til igen.... med  feber, hovedpine, 
ondt i halsen og i ørene, alt i alt influenzasymptomer...
Men klarede at holde mig ovenvande indtil vi havde 
fået afleveret yngstedatteren.

Efter vi kom hjem fra bostedet, gik jeg i seng, sov i 6-7 timer,
og har bare været skidtmads siden.
Det var faktisk først i går aftes at det begyndte at lette.
Og i dag kan jeg da trække vejret igennem næsen, og 
har ikke feber mere.

Med smil på læben...., siger jeg, tusind tak for den ekstra julegave,
som lillebror og nevø der forærerede mig....

Nu sidder vi og hygger manden min og jeg.
Vi skal bare være os selv i aften.
Have glaseret hamburgerryg, grønlangkål og brunede kartofler,
som vores tradition forskriver.

Det er mere eller mindre selvvalgt at vi sidder alene.
Vores gamle hund er så frygtelig bange når det er nytår,
så prisen for at have hund, er så, at man ingen steder tager,
når det bulder og brager udenfor.
Men vi plejer nu at hygge os alligevel.

Juleaften foregik stille og roligt.
Gode gaver og hyggeligt samvær med familie.

Nevøen blev i hvert fald rigtig glad for sine gaver.
Øj, faster, det var jo lige det jeg ønskede mig....
Hvordan vidste du det?
Sagde lillemanden, med store julelys i øjnene.

Manden min fik:

En lækker bluse og 

en god kogebog af yngstedatteren

Af nevøen fik han de fineste perle-lysestager

Ham og jeg er normalt ikke på gaver, 
men fandt alligevel lidt værktøj til ham.....
Han skal dog nok ikke bruge det til at arbejde med,
men kun til at spise.
Det er mørk chokolade med lakridspulver på.
Fundet i Flensborg da jeg var på juletur....

Gaven fra ældstedatteren har han til gode,
til hun kommer hjem fra Australien.

Jeg var så heldig, at få næsten alt det jeg havde ønsket mig.

Af ældstedatteren fik jeg 2 dejlige hæklebøger

Nevøen havde også lavet lysestager til faster
her var det så den udgave, hvor han havde tegnet 
på stagerne, og de er så flotte.

De 2 flotte Kähler lyshuse fik jeg af yngstedatteren

Her ses de i en af vores vindueskarme i køkkenet
med vores nye flotte røde rullegardiner som baggrund.

En af mine skønne skønne veninder, plejer hvert år,
at købe det årlige brystkræft-armbånd til mig og en anden veninde.
Havde ikke fået det i år, og så snød hun mig og 
gav mig det i julegave i den fineste æske.

Fra en anden af mine skønne veninder,
kom der fra hendes dejlige 2 tvillingepiger, 
en pakke med alt mulig godt i.
De havde hørt i sommers at vi ikke fik så mange julegaver,
de syntes så at der skulle være en lille gave fra dem,
så de havde lavet en rigtig fin kurv med
alle mulige godter i.
Men jeg vil nu ikke kalde den lille...
Tusind tak Camilla og Mette.

Til slut var manden heldig at vinde mandelgaven,
som min lillebror og svigerinde står for.
Og i år var det Svikmøllen.
Det er rigtig mange år siden vi sidst har læst sådan en.

Alt i alt
trods sygdom m.m.
har vi haft en dejlig jul.

Slutter lige af med et billede af 
yngstedatteren som har sin hund på 
besøg  på bostedet.....

I ønskes alle et godt og lykkebringende nytår,
med håb om mange flere blogindlæg.







2 kommentarer:

  1. Pyeee ha , sikken omgang , godt du er ved at være frisk igen .... her skal nytåret også fejres i tosomhed sammen med hundene :-)
    Godt nytår til dig og dine .

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe
      Tusind tak skal du have.
      Knus Dianna

      Slet