torsdag den 12. november 2009

Nye strikkeprojekter....

Selv om min energi for øjeblikket går til vores projekt ny "gammel" hus, så har jeg som omtalt før, svært ved ikke at sidde med noget i hænderne når jeg endelig får plantet min bagdel i sofaen.

Har jo produceret 7 huer til Red Barnet, så dem "gad" jeg ikke lave flere af.
Men, men, men..... alle de påbegyndte projekter i strikkekurven (kassen) havde jeg heller ikke lyst til.
Så hvad gør en klog....., kiggede i gemmerne efter hvad garn der måtte ligge, og fandt nogle nøgler "Sokke-effekt-strikkegarn", som måtte omsættes til en BAKTUS. Har set flere af dem på de forskellige blogge, bla. her, og syntes at det var så dejlig en halsklud, at sådan en måtte jeg have.

Startede i tirsdags i sidste uge, da Tanja var til ridning, og nu mangler jeg ikke ret meget...., er ikke den hurtigste strikker, men det går da fremad. Er selv ganske godt tilfreds med det jeg har nået.


Men så i weekenden, da jeg sad og kiggede på nettet, faldt jeg over opskriften på en FED taske, som jeg bare måtte strikke også. Og i går kørte jeg så en tur i Panduro efter uldgarn, inden min biograftur med en veninde, (så Over gaden, under vandet) og nåede så langt på tasken i går aftes. Mangler kun 1 stribe for at bunden er færdig.




Har valgt at der kun skal være 3 farver i, da den viste på opskriften, måske lige ville være alt for farvestrålende til mig. Det er jo heldigvis smag og behag der bestemmer det.
Glæder mig til den bliver færdig, da min gamle taske snart trænger til en udskiftning, og har gjort det længe. Har bare ikke fundet en jeg kunne li', før nu.

4 kommentarer:

  1. Hej Dianna.
    Din baktus ser flot ud med de farveskift. Taksen ser spændende ud, tror jeg må kigge lidt nærmere på den.

    SvarSlet
  2. tak for din kommentar på min blog. Dejligt ad den vej at blive gjort opmærksom på andre der deler ens interesse.
    Jeg er også vild med baktus tørklædet - syntes det bliver så fint med det selvstribende garn.
    Dejlig taske du er ved at strikk - jeg syntes dit farve valg er rigtigt godt

    SvarSlet
  3. Det er spændende ting du har gang i. Jeg ELSKER farver, men synes også tasken er rigtig flot.

    SvarSlet
  4. Hej
    Tasken ser ud til at blive god.
    Hilsen Alice

    SvarSlet