fredag den 11. februar 2011

Opdatering på vores 1. sal...


Så har tømreren endelig været her igen..., og vi har fået sat nye vinduer i, i gavlene. Der mangler dog stadig lige kvisten, men da han skal have åbnet ud til taget for at gøre plads til en terassedør, vil han gerne vente med det, til han er nogenlunde sikker på at det holder tørvejr i ca. 1 uges tid.

 Vindue i værelset.

 Vindue i det store krea-rum.

 Det store rum, set hen mod trappen og værelset.

 Det store rum, set fra trappen.

Trappe-repo.

Vi fik sat glasvæv op onsdag og torsdag de steder hvor der skulle være glasvæv, og tømreren var lige på kort visit i dag for at fuge alle hjørner og kanter, inden han tog på ferie.
Så nu er det klar til at blive malet.

Manden min skulle dog lige på arbejde, og har lang vagt i dag, fredag og vagt lørdag, så der får vi ikke malet, men vi regner med at få malet alt det hvide søndag.
Så har jeg uge 7 til at få malet brunt på de synlige bjælker.

Næste weekend står så i gulv-lakeringens tegn.

Det skal være en dag hvor vi kun gør det, for når det har fået 1. lag lak, skal det tørre i 4 timer, derefter skal det slibes og have 2. lag lak. Hvor lang tid det så skal stå inden man kan benytte rummet igen, kan jeg ikke lige huske. Men processen kræver at vi kan være klar efter 4 timer, og det vil være lidt træls på en hverdag, hvor vi har været på arbejde. For så bliver klokken sikkert mange inden vi bliver færdige.

2 kommentarer:

  1. Det bliver da et totalt lækkert rum... :o)

    SvarSlet
  2. Man bliver kun en "anelse" misundelig over det lækre rum.. Jeg glæder mig helt vildt til at se det!!!

    SvarSlet