lørdag den 28. april 2012

For pokker da oss...

Så så man lige mor her, i starten af ugen, gå i gang med at sy fine blomster i bomuldstof på yngstedatterens kjole i cowboy-stof.
Kjolen var revnet bagpå, efter hun havde hoppet i sengen.

Og hvad sker så, symaskine vil ikke sy ordenligt. Lige meget hvad jeg gør, bliver den ved med at tråden knækker / sprænger, og det jeg syer i zig-zag er faktisk kun pænt på bagsiden. Det duer jo ikke.

Så i går blev symaskinen indleveret til vores dygtige lokale symaskine-mand, som er lidt af et orakel inden for symaskiner.
Og nu kan jeg så bare vente på det bliver min maskines tur, der var 45 i køen før mig.

Gik også lige og tænkte over hvornår jeg egentlig fik min symaskine. Og det er faktisk ca. 10 år siden.
Så der er vel egentlig ikke noget at sige til, hvis den trænger til en omgang, såsom eftersyn, rensning og justering. Der er nemlig ikke blevet gjort noget ved den i alle de år, og den har faktisk syet upåklageligt lige indtil i denne uge.

God weekend til jer alle.

2 kommentarer:

  1. Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på hvor gammel min maskine er, den er ca.37år og sy udmærket, efter et eftersyn for nogle år tilbage ved en dyktig symaskinemand.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Så skal jeg vist ikke klage over min symaskine.
      Flot at din har holdt så længe.

      God søndag til dig også.

      Kh. Dianna

      Slet