lørdag den 22. september 2012

Vores store valnøddetræ blev fældet...

Manden min og en god kammerat med motorsav gik i gang.
Jeg skulle bare sørge for forplejning.... det var jo lige til at klare.

Det var blevet så stort, at der slet ikke kom lys ned i haven
og desuden var der gået svamp i det,
så der faktisk ikke kom nogle gode valnødder ud af det.


De første grene er savet...  


Det kostede så lige en halv hundegård,
hegnet blev væltet og nogle af de øverste brædder knækkede.


Så er der kun det nederste af træet tilbage.


Ingen valnød mere...


Lys og luft ned i haven....,
så mangler vi bare at få tyndet ud i det der omkranser haven.


Varme til kammeratens brændeovn.


Her kan man se svampeinfektionen i midten af træet...





Den sørgelige rest af et mange meter højt valnøddetræ.


Da kammeraten lige flækkede et par stykker af det savede træ, 
kunne man også der se, at træet var syg....


3 kommentarer:

  1. Der er nu noget ganske vemodigt når sådan et gammel, stort træ fældes.. Det er lige før man kniber en tåre.
    Måske er jeg lidt sentimental lige nu, og jeg forstår sagtens at det skulle fæles - sikke dog en dejlig masse lys der pludselig strømmer ind ;-)
    Godt gået af Kent og motorsavsmanden!
    Skal vi snart ses?
    Knus Louise

    SvarSlet
  2. Hej søde Louise

    Ja, lidt vemodigt var det, for det var et stort flot træ.
    Men desværre også syg. Og alt andet lige, er jeg også ked af at skulle fælde sådan et gammelt træ.
    Men der skal så også siges, at hvor er der bare blevet lyst.
    Når jeg ligger inde i min seng, så kan jeg se himlen nu. Det kunne jeg ikke før.

    Så nyder faktisk også lidt at det er væk.
    Ja min mand er faktisk lidt af en supermand.

    Jo vi skal snart ses.

    Det må være dig som lige giver en melding om hvornår du er til rådighed.
    Den eneste dag jeg er fuldt booket er torsdag, da det er Tanja-dag.
    Knus Dianna

    SvarSlet