søndag den 5. september 2010

Flagermus...

Ja, jeg nåede desværre ikke i kampens hede at få taget et billede, for at dokumenter at det er rigtig det jeg nu skriver.

I går aftes, da vi sad i køkken-alrummet og så TV, kunne vi høre at katten gik helt amok oppe på vores 1. sal, som forøvrigt ikke er gjort i stand endnu. Indimellem kunne vi også høre en høj piben/skrigen.

Så var vores nysgerrighed vakt, hvad kunne det dog være katten var ved at fange.

Vi skynder os derop, det skal så lige siges at der er ikke strøm deroppe endnu, så heller intet lys, og lommelygten kunne vi ikke finde. Det blev med hjæp fra lommelygten i mobiltelefonen. Og den er ikke speciel god.

Vi tjekker alle rummene efter, og opdager oppe ved en af de synlige bjælker, at der sidder 2, ja TO, flagermus, hvordan de så er kommet ind, er os en gåde.


Billedet er lånt her

Efter en halv times kamp, lykkedes det endelg at fange dem, jeg havde nemlig bestemt ikke lyst til at lægge mig til at sove, vel vidende at der var flagermus på 1. sal.

Vi får lukket dem ud, og jeg kan gå trygt i seng.

I dag har jeg så fundet ud af, at flagermus faktisk er fredet. Så derfor vil jeg lige tilføje at der ikke skete skade på dem, og de blev lukket ud i vores have, i håb om at de ville finde et andet sted at hænge ud, end i vores hus.

3 kommentarer:

  1. Uhhh...jeg ville heller ikke have haft dem indenfor hos mig...fredet eller ej... :o)
    Har jo indenfor det sidste stykke tid også hørt om folk som må flytte fra deres hjem fordi de er indvaderet af flagermus...godt det ikke er mig... :o)

    SvarSlet
  2. Ja, det var også det jeg tænkte på, for med 2, så ved man sgu ikke om de ville invitere hele familien, så det lige pludselig var os som skulle flytte ud....

    SvarSlet
  3. Fy for pokker, hvor er det nogle grimme fyre, du har haft besøg af på loftet.
    Jeg så også udsendelse om familien, der måtte flytte fra huset p.gr. a flagermus. Og så blev der endvidere sagt i udsendelse, at det bliver mere og mere udbredt med flagermus. Det er sgu uhyggeligt. Godt du fik fanget dem

    SvarSlet