mandag den 19. oktober 2009

En smuk blomst fra en lige så smuk pige....

Dagen i dag startede med at en veninde og jeg var i biografen for at se en film som jeg havde fået gratis billetter til. STORM hedder filmen, og det var nu nok en børnefilm. Men veninden og jeg er rigtig gode til at se børnefilm sammen. Også denne gang. Vi sluttede vores formiddag af med et besøg på Jensens Bøfhus, hvor vi havde rabatkort til, så der var det næsten gratis. Vi fik bøffen med sovs og kartofler til, og bestilte en gang salat til. Efter 2 timer snak mens vi spiste, vendte jeg næsen hjemad mod det gamle hus som vi i øjeblikket går og sætter i stand, hvor manden min havde gået og arbejdet alene i al den tid jeg var væk. Manden som skulle komme og hjælpe i dag, brændte os af, til fordel for en brunch ved sin mor. Men vi håber han kommer i morgen.

Jeg havde taget arbejdstøjet på, så jeg kunne hjælpe lidt, og blev også straks sat i gang. Fik lige væltet en væg mere...., så kom ikke og sig at jeg ikke kan blive nedbryder i min fritid.
Vi arbejdede i yderligere 3-4 timer, og så var manden klar til at køre hjem da kl. var 18.30.
Ved 17-tiden tikkede der en sms ind på min telefon. Det var en sms fra en venindes datter, som jeg havde hjulpet sidste år med at skaffe et job. Hun ville bare lige sige at hun havde været forbi, men ikke fundet os hjemme, så hun havde sat en overraskelse på trappen.


Jeg glædede mig helt vildt til at komme hjem for at se hvad det var. Var dog lige nødt til at vente på at manden var klar til at køre.

Nå...., da vi kom hjem, stod der den flotteste blomst på trappetrinnet, og hvor er den bare skøn. Og der var et lille fint kort hæftet på, hvorpå der stod en masse søde ting, ment som TAK.

Hvor det varmer om hjertet at få sådan en hilsen. For det er jo absolut ikke derfor man gerne vil hjælpe hvor man kan. Man hjælper jo fordi man holder rigtig meget af personen man hjælper, og gerne går gennem ild og vand for ham eller hende. Lige denne gang kunne jeg nøjes med at finde et job, så der var jeg lidt heldig. Blev ikke våd og blev ikke brændt af.


Så jeg siger også TAK, for den smukke og duftende
blomst, fra den lige så smukke, skønne og dejlige tøs, Louise = Frk. TingelTangel.











Bare I kunne dufte den her igennem computeren,
for det er helt eventyrlig himmelsk, som den dufter.










1 kommentar:

  1. Tak fordi du er dig, (og tak for dine søde ord!) du har skam fortjent blomsten søde Lady Di :-)

    Knus,
    Frk. TingelTangel

    SvarSlet